Vilken väg man väljer

Har funderat massor senaste tiden, vilket lett till en lätt förvirrad Emma. Jag är så otroligt säker på vad jag vill samtidigt som jag ser mig själv stå i ett vägskäl i livet. Nu börjar det närma sig husbygge med den jag älskar mest av allt på denna jord, det känns så fantastiskt  kul samtidigt som jag blir rädd på ett sätt. Jag har alltid varit den person som velat haft mer av livet, alltid gått min egen väg och försökt uppleva så mycket som möjligt. Och det är ju inte för intet som folk blir förvånade över min livserfarenhet med tanke på min unga ålder, 22 år gammal. Min lista kan göras lång vad JAG har upplevt i mitt fantastiska liv. Jag säger fantastiska för jag är så otroligt lycklig över allt jag fått uppleva...
Men som sagt nu står jag här, med världens finaste människa och det är helt galet kul att vi ska bygga hus, han med stort H och jag, på den finaste platsen på jorden enligt mig... Men jag vill samtidigt uppleva mer, "I want more storys to tell". Det som folk tycker är mest spännande att lyssna på är det som hänt utanför det "vanliga" och det jag är mest stolt över är de banor jag valt som ingen annan gjort. Nu syftar jag främst om Sydafrika som var en tuff, upplevelserik och LÄRORIK resa. Jag vill göra mer sånt. Jag vill åka tillbaka till Sydafrika och bila, jag vill se mer av världen, Bali, Maldiverna, Mexico, Brasilien, New york och jag vill dyka med vithajar i Kapstaden, segla i Grekland, plocka Apelsiner och bo på gatan i Australien, ... listan kan göras lång. Jag vet att jag fortfarande kommer kunna göra allt detta när vi har hus men de kommer dröja. Dessutom är det ett litet problem med pengar. Å andra sidan, bortom dessa drömmar vill jag inget hellre än att börja jobba med det min utbildning lett mig, jag vill bygga mitt/vårt drömhus på den plats där jag alltid känt mig hemma, och jag vill skapa mig en trygg punkt i livet tillsammans med min stora kärlek...
ONLY TIME WILL TELL...




Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: