Gamla minnen kan rivas upp med en lätt vind

Söndag igen och veckorna går sjukt fort. Jag har snart gjort mitt på jobbet för denna sommar. Skönt med lite semester innan skolan drar igång. Den senaste veckan har bestått av massa gamla minnen, en gammal flamma ringde upp och självklart väcks många frågor och minnen upp. En annan kille som varit en del av hela mitt liv tog sig upp från småland med sin pappa. Hann ses som hastigast en eftermiddag/kväll. Man kan ju inte annat än sakna det som var, blod svett och tårar åsså dessa två underbara människor. Önskar man bodde närmre Småland och hälsa på dem OFTARE. Sen jag slutade rida har jag inte varit där en gång, jag borde skämmas. Vet inte om jag undvikit att riva upp gamla minnen??? Har ett år kvar i skolan, herregud ska jag bli vuxen sen. En del av mig vill inget annat än börja jobba och skapa en vardaglig trygghet, en annan del är mer nyfiken än så och vill prova på livet i andra städer, plocka apelsiner i Australien och bo på gatan. Hungrar efter både äventyr och det andra. Nu tänker ni säkert att jag är ung och hinner med båda, men båda valen kommer vara så avgörande för mig när det väl är dags. Och vilket alternativ jag väljer kommer jag undra hur det skulle varit om jag valt det andra. Alla val man gjort hittills i livet har givit glädje, sorg, ångest och massa frågor. Jag är inte den som grubblar men efter den här veckan har det väcks många minnen som betytt otroligt mycket och som varit mitt liv. 
.
JAG MINNS, MINNS DU???

    



Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: