Today

Hej
som jag skrev i förra inlägget är ni usla på att kommentera, jag skriver inge mer om ni inte börjar med det. 
Hur som helst idag har jag haft ganska fullt men ändå lugnt. Började dagen klockan sex, käkade frukost inne hos mig och gick in till familjen vid kvart i 7. Jag och Gunilla körde Emma till skolan och de visade mig även hennes klassrum, flickskola och pojkskola känns så gammeldags. However Vi fortsatte från skolan till stallet där jag longerade Sweet talk en stund, det är en jättemysig ponny. Jag kan tala om att hästmänniskor är lika på vilken sida om ekvatorn du än bor på, dvs de har åsikter om ALLT, ALLT, ALLT... När jag var klara fick jag följa med Gunilla till hennes jobb och fillimon körde mig hem hit. Gick en sväng med Stella innan jag följde med Nolia till affären och handlande lite mat, ganska tungt att bära mjölken den långa biten men va gör man inte, ingen av oss kan ju köra haha eller jo jag men inte riktigt än här. När vi kom hem satt jag mig vid poolen en halvtimme och läste en bok, fick dock ingen färg, alla mörka har nog snappat åt sig all färg tror jag (skämt åsido). Colin kom hem och vi körde lite bil, jag är ganska bra kan jag tycka men jag måste koncentrera mig hela hela tiden och det tär på krafterna ska ni veta. Körde på en kruka när jag skulle parkera vid affären men de va lugnt haha =)  Det är lite knepigt att växla med vänster hand också, men det kommer väl antar jag. Efter de åkte vi hem och vi hjälptes åt att laga mat till nicklas som slutade skolan tidigt idag, det blev potatis och pork rebs. Vid 3 tiden kom Gunilla och hämtade up mig och vi hämtade Emma i skolan och körde til stallet för Emma hade ridlektion, hon va superduktig och hästen är så söt, solen gassade och de va mysigt att se på. Vi stannade där ett bra tag eftersom man annars hamnar i sjuka bilköer vissa tiden, och då snackar vi inte Sverige köer, de är snarare lika långa som sverige och typ kaos. När vi äntligen kom iväf började det vräka ner regn och de blev typ flod på vägen, det blixtrade så mycket och det va riktigt coolt för man såg verkligen blixtarna på himlen. Sen slog blixten ner precis vid bilen eller i bilen jag och Gunilla va osäkra på vilket för det bara dundrade till i bilen och skakade under fötterna. Vi kom hem vid 6 och jag knatade in till mig och lagade så kulinarisk mat som pesto och pasta. Sitter i sängen och är social med Sverigefolk nu via skype. 

Skriver igen i morgon.
PS kan inte ladda upp bilder det tar en evighet pga dålig connection to internet  



Postat av: Jessica

hej ;)

Värsta kul du verkar ha där nere ;) hoppas du kommer trivas :P

2009-01-21 @ 19:46:55
URL/Bloggadress: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Lasse

Det är bättre och köra på en kruka än att vara en.....



Det är bara att fortsätta och kruka o köra!!!!!

2009-01-21 @ 21:00:40
Postat av: Sandra the one and only

Haru inte shoppat än? gäller ju o frossa i brillor o skor! :DDDD eller juste, du var pank va? du får gå ut på gatan o söka jobb som n*grerna. har du tur får du kanske hjälpa till o lasta o lasta av en lastbil! hehe. Fast, du är nog för klen för de. Lilla pluttsyrran. Förresten har jag intagit ditt rum nu. he he he he. Det börjar redan bli som mitt gamla rum, hemtrevligt o personligt. Inte alls sådär äckligt rent ?! :S



Du vet att du älskar mig!

hehe

eller?

SJÄLVKLART

/ S

2009-01-21 @ 21:15:07
Postat av: malin nilsson

de låter ju bra de där, ha så kul därnere :) x

2009-01-22 @ 09:07:04
Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: