Tisdag

Har nu spenderat en natt i min lilla stuga. sov väl inte så bra tyvärr. Var fuktigt och väldigt varmt först, sen övergick det i blixtar och dunder vilket också höll mig vaken en bra stund, somnade runt 3 sen ringde klockan 6 i morse, så jag var lite halvt osocial vid frukosten tror jag haha. Jag och Gunilla körde Emma till skolan, det va en lååång kö med fina bilar dit, helt sjukt.  Vi släppte av Emma och dom har så söta skoluniformer här. Jag och Gunilla körde till deras stall och hallå, det är tvärtemot hemma kan jag lova, vaddå boxdörr? en kedja som räcker hästarna till knäna räcker väl. Vaddå mocka och välkommen alla äckliga flugor. Hagarna är två stolpar med en stolpe som ligger uppe på, men dom rymmer inte, helt sjukt. Träffade även jennie som är tränare här nere, 71 år är hon och verkade riktigt duktig. Efter turen i stallet och gunilla skällt lite på de som jobbar där åkte vi till hennes kontor, jag fick sitta och vänta tills en av hennes anställda skulle komma och köra hem mig (dom har inte vågat släppa ut mig i trafiken än, det kanske är lika bra haha) så jag och fillimon som han hette åkte hem hit. Eftersom barnen är hos deras granny idag har jag det ganska ledigt. Så när jag kom hem gick jag till mataffären som ligger ca 1,5 km bort och handlade lite mat eftersom jag inte hade något i kylen, eller jo en halvt uppdrucken vodka som jennie som bodde här innan hade glömt. Men som ni vet så är jag ingen stordrickare så den får nog stå kvar där ett tag till. Hur som helst frågade jag Lucie (en som städar här) hur man öppnar the gate och hon undrade om jag skulle to the shop och insisterade på att följa med i så fall. Så jag fick lite sällskap och hon pratade på om allt, spännande att höra på tycker jag, även fast jag kanske bara förstår 2/3 av vad hon sa. 

Det är helt sjukt här nere och verkligen stor skillnad från hemma, folk sitter längst vägarna, och gissa vad dom gör där, söker jobb? jag frågade fillimon om dom får något, svaret blev att dom ibland har tur och får hjälpa till och packa av någon container or truck som levererar grejjer vilket kan ge dem ca 50- 200 rand. 

Nej nu ska jag äta lunch och sen rasta stella (hunden)
see ya    



Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: