Tisdag

Då var det tisdag igen och mer än en vecka sen jag lämnade Sverige. Jag har idag en slapp dag då barnen är med sin farmor efter skolan. Gick dock upp i hyfsad tid, dvs kl 7 och käkade lite frukost innan jag styrde min svarta bil mot stallet. Första gången jag körde dit själv och så. Först hamnade jag i den värsta bilkön man kan tänka sig och sen lyckades jag köra av en avfart för tidigt och fick lite smått panik eftersom jag inte hittar alls här och trafiken var väldans hetsig. men någonting sa mig att jag skulle följa skyltarna mot Pretoria vilket var helt rätt och jag hamnade snart på M1 igen dvs motorvägen. Mitt hjärta dunkade något så förskräckligt dock, har liksom ingen lust att av misstag hamna downtown eller nåt haha. Fortsatte M1 till stallet och longerade där en busig Sweet Talk, som bockade omkring där i paddocken en stund. Fixade lite grann med hennes prylar innan jag begav mig hem igen. 

Kom hem och i stort sett bara vände då jag skulle handla mat åt familjen. Det känns väldigt irrationellt då man inte hittar något man ska ha och springer fram och tillbaka typ 1000 gånger innan man är klar och kan bege sig mot kassan. Det gick iaf bra och jag hittade typ allt jag skulle ha. Jag känner mig dock hur bortskämd som helst då jag handlar, för dom packar åt en, kör ut kundvagnen till bilen och lyfter i påsarna i bilen dessutom. Vilket jag tycker att jag gott och väl kan göra själv, men när jag säger det tittar dom himla konstigt på mig typ som om jag vore dum eller något så jag ha givit upp. Åkte tillbaka hem, packade upp varorna och satt på mig min promenadmundering dvs keps nerdragen över ansiktet, solglasögon och så fula kläder jag kan tänka mig för att få vara i fred under promenaden med Stella. Faktiskt så fungerar det att dölja håret och titta ner i backen =D 

Har ganska nyligen kommit hem och hunnit ta ett dopp i poolen vilket jag ångar för det va svinkallt så nu sitter jag på verandan och huttrar. Men men solen skiner ju här idag så jag blir nog varm snart. 

Saknar er där hemma som vanligt och det känns tufft att vara så långt ifrån er. Sänder er en Kram hur som helst.      



Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: