Ont i magen

Känner mig ganska nere här just nu, tycker det är mycket jobbigt att se hur vissa människor verkligen lever och har det. Skäms att jag inte insett förrän nu att jag bara ska vara så tacksam över mitt liv och det jag har, jag har väl tänkt på det förut men det har inte varit så påtagligt som nu. Vad är det egentligen som avgör vilken sorts familj vi föds i, i vilket land och med vilken status? Jag grubblar på detta härnere dagligen men kommer inte fram till något vettigt alls. Känner verkligen hur jag dras med av allt jag ser och hur ont i magen jag får bara av att jag för några månader sen klagade på att vi har för dåligt studiebidrag i Sverige, fy fan för mig själv säger jag bara. Här nere har barnen tur om dom får gå i skolan, om föräldrarna har råd till detta.  

När man innan sett svälten och hur människor har det i fattiga länder på TV känns det ändå overklig och man kan inte riktigt förstå att det faktiskt är verklighet. Jag har fått se detta med mina egna ögon nu, i det verkliga livet.

Från och med att jag kommer hem ska iaf jag se till att bidra med hjälp till fattiga länder. Tänkte dessutom lämna en del av mina kläder här till folk som behöver dem bättre än jag.

Deppigt inlägg nu men jag ville bara skriva av mig 



Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: