Magin med musik

Jag tror att alla håller med mig om att musiken är något vi människor aldrig skulle kunna klara oss utan. Det finns ett speciellt band mellan musik och människan. Tänk vad tyst det skulle vara utan musiken klingande i radion i bilen, tänk dansgolven utan musik, tänk er afrikans dans utan musik, för mig finns det inte ens i denna värld att musiken inte skulle existera, tänk va dystert och tyst... 

Musik för mig är superviktigt. Den styr mitt humör till stor del. Jag lyssnar på all sorts musik beroende på massa saker. Men det som är så fängslande med musik för mig är hur man kan förändra sin känsla på bara en liten stund. Rätt musik i rätt tid ger mig verkligen ett extra stort leende på läpparna. Det var för ett år sen som jag verkligen insåg vilken påverkan och betydelse musiken har för mig. Jag blev öerhört sårad av en person jag älskar och kände mig ganska krossad, men med rätt musik tändes hopp på något vis och allt det dåliga förändrades till styrka. Därför känns det tryggt att veta att jag alltid kan stoppa ipoden i öronen och bara lyssna, tänka, känna och förändras...  





Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: