Vad jag inte förstår

det är liksom kallt och inte alls soligt här, ska det inte vara olidligt varmt så man dör i afrika? kanske inte i sydafrika Johannesburg. Jag måste liksom missat något angående vädret här.

Idag har inte varit min dag, började med att släppa av emma i skolan som vanligt, skulle åka och tanka själv för första gången kommer till bensinstationen och tydligen var all bensin slut haha helt otroligt. Hur kan bensinen vara slut på en så stor bensinmack. jaja Åkte till en fruktaffär och skulle köpa apelsiner, men gissa vad? inga apelsiner. Ringer Colin angående bensinen eftersom jag var tvungen att ha annars kommer jag och barnen bara halvvägs till stallet vilket är mindre kul då jag inte vill stå på M1 med soppatorsk och två barn.  Åker till hans jobb, stolt att jag redan hittar så bra här =D får ett kort av honom så jag kan tanka på en annan mack. Letar reda på en annan j**** bensinmack där han som tankar (ja här är nog de vita okapabla till allt för man behöver/får inte ens tanka själv det gör svarta människor som jobbar på bensinmackarna åt en) stöter på mig och jag tycker det är allmänt jobbigt att jag aldrig får vara ifred, jag kan verkligen bli galen på dessa människor, har de aldrig sett en livs levande blondin förrut? det bor ju en hel del sånna här... Ja ja medans hans smörade om hittan och dittan tvättade han min ruta fråga om han skulle hjälpa mig med olja och jag vet inte vad. Till slut kom jag i alla fall därifrån, pusta ut...

Åker till en mat affär som ligger inte så långt härifrån, hittar lite apelsiner men glömmer såklart lite annat jag skulle ha, typiskt. När jag ska parkera vid den mataffärer känner nu P- vakterna igen min bil och typ slåss om att få visa mig en parkeringsplats eller få bära mina varor till bilen. jag blir verkligen galen KAN JAG INTE BARA FÅ GÖRA ALLT SJÄLV...

Har nu förberett middag och lunch och allt inför eftermiddagen samt varit på en promenad med Stella, så nu återstår bara att vänta in rätt klockslag för att hämta niclas och hans kompis, köra hem hans kompis, åka till emmas skola, hämta henne och sen vidare till stallet för ridlektion. För att sedan bege sig hemåt och göda de små monstren med lax som jag så fint grillat idag. 

Huh de var nog allt. Eller måste berätta en sak till. Igår satt jag vid datorn här på terassen och Lucy sov i en fotölj bredvid, helt plötsligt slår blixten ner och det har knappt åskat innan. Precis vid poolen och vi alla hoppade högt + att mina öron typ sprängdes. Väntar 10 min sen slår nästa blixt ner vid våran gate så det lyser upp hela tomten. Herrejisses va mina öron inte mådde bra av det. Så på två veckor har jag upplevt 4 blixtnedslag här. Helt galet tur att jag inte bodde här när jag var liten och livrädd för allt som hade med åska att göra.  

Det var allt för denna gången

ps nu åskar det igen, måtte det inte slå ner igen för då tar jag nästa flygplan hem igen



Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: