Hemma i Joburg

Har precis landat här hemma på northwold. Jag åkte som sagt med familjen till deras farm igår morse. Det har varit hur spännande som helst men även lite påfrestande om man säger så. Familjen har en farm ca 2,5 h utanför Johannesburg på ca 3000 hektar mark. Där har vi kört runt på safari och sett en massa djur bla gnu, vattenhjort, zebra, camelont och andra kuliga saker. Jag var en riktigt hejjare på att se djuren i buskarna. Vi körde en liten bil som såg ut som en golfcaddi, höll nästan på att flyta med i en flod när vi skulle korsa den. Sen precis när vi kom hem gick den sönder så vi hade sån tur att vi inte blev ståendes mitt uppe på berget, för vi va en bra hit hemifrån kan jag tala om och jag hade inte velat gå den långa biten. Hur som helst åkte även idag ut på en tur men då med colins föräldrars bil, tog en promenad på toppen av ett berg men vi såg inte alls så många djur som igår. Dock så slingrade sig en orm runt colins ben när vi gick på en stig, jag fick smärre panik och tittade noga framför mig vart jag satte fötterna efter det haha. Det roliga var att innan ormen kom sa colin till barnen flera gånger man får inte skrika man måste vara tyst vad som än händer, åsså kommer ormen och gissa vad, colin skriker "snakeee" haha och då fick han höra det av gunilla kan jag tala om. Idag skiner även solen vilket är grymt skönt. Har fått för mig att jag ska hoppa fallskärm innan jag åker hem så vi får se vad jag kan styra upp det närmsta dagarna.

Nu ska jag ladda upp bilderna från våran lilla weekend

ps: Jenny och sandra älskar er också
och saknar alla där hemma till och med Kotten 



Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: