Bilolycka

Vad är en afrikavistelse utan en bilolycka? det undrar nog gudarna för nu har dom sett till att jag också fått uppleva en. 

Började som vanligt att jobba kl 6.45, fixade diverse saker och hoppade sedan in i bilen för att styra kosan mot Emmas skola, vilken inte blev en lång resa. Det finns en liten rondell i detta bostadsområde ca 30 meter från vårt hus. Jag kommer sakta, kollar noga åt alla håll rullar in i rondellen. Ser något vitt i ögonvrån och tvärbromsar men inser snart att de är för sent... Den vita bilen kommer alldeles för fort och smäller in i min front, som slungas ett par meter och allt blir knäpptyst. Jag står där med min fina svarta bil mitt i rondellen och ser hur min front gått i bitar och ligger lite överallt i rondellen. Dörren på den vita bilen var intryckt och lite svart här och var. Herregud var min första tanke hur gick det med Emma??? hon är helt okej och jag pustar ut innan jag känner mig egen smärta i nacken, fan. Rullar ur rondellen så jag inte står mitt i och som tur var så har Colin befunnit sig bakom oss hela tiden. Han fullkomligt flyger ur bilen och är lagom förbannad på föraren i den vita bilen som nu kommit fram till mig och leende ber om utsäkt. Jag är chockad... Han tar den andra förarens licens samtidigt som Gunilla kommer bakom och plockar upp Emma och kör henne sista biten till skolan. Jag hör på Colin hur arg han är och undrar om det är mitt fel. Innerst inne vet jag att det inte är det men får ändå skuldkänslor när jag tänker på att Emma var i bilen. Jag rullar sakta  hem med bilen medans colin åker till polisen med den andra killen.    



Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: