En underbar dag med underbara vännen =)

Idag har varit en sån där dag med massor med vårkänslor. Vaknade tiiidigt av klockan som skrällde på fönsterbrädet. Upp och hoppa in i duschen och raka vägen mot Emmelies skola. Vädret var ju inge vidare, kallt som tusan och duggregn. Gick på typ halva Emmelies föreläsning som hölls av en rolig tant som pratade engelska men bröt på ryska. Stack efter halva ungefär och drog med oss Maria (Emmelies kompis) mot möllegården där dom gör italiensk glass på färska råvaror. 

Vid det laget hade solen orkat sig fram och det var riktigt varmt. Dom hade dock inte öppnat än, så vi styrde vår gröna bil mot Emmelies "gamla strand" där hon bodde innan. Tog en promenad längst vattenbrynet och bara njöt av solen som reflekterades i vattnet, blev så glad i hela kroppen. Sen åkte vi mot Tylösand där vi kollade på det finaste och största huset jag någonsin sett, så fint (lite onödigt stort kanske) det såg ut som ett slott. 

Efter att ha kört på övergångsställe haha så styrde vi tillbaka mot möllegården. Jag käkade chokladglass och körsbär, det absolut godaste glassen jag någonsin ätit, helt underbar. Så där satt vi i solen som värmde och åt hemmagjord glass och fick se den första citronfjärilen, vårkänslor. 

När vi kom hem kollade vi på kossorna en sväng innan vi gick in. Jag tog en liten nap medans Emmelie kollade gossip girl. Nu sitter vi mätta och nöjda i soffan efter lite middag.

Får se vad som händer sen, kanske ner på stan och kolla fotboll eller ner till kadettbyn (där militärerna bor) och hälsa på lite, eller så stannar vi bara hemma och njuter av lugnet, man vet aldrig.

Har tagit en del kort idag, men jag glömde min sladd hemma så ni får helt enkelt se dom på lördag eller kanske fredag kväll om jag orkar lägga upp dom då ;)

Jag vill att mina dagar alltid ska vara så här, vill aldrig åka hem härifrån =) 



Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: