lårkaka eller vaccination?

var igår och vaccinerade mig. Kommer in till läkaren och berättar att jag ska till Sydafrika ett år, och säger att jag vill vaccinera mig... Läkaren frågar direkt vad jag då behöver för vaccinationer, då undrar jag: HUR I HELA FRIDEN SKA JAG VETA DET??? han har så klart inte heller någon aning, så vi tittade och slog upp vad jag behöver, det gick 10 min... 20 min... va tusan ska de va så svårt?? haha. Hur som helst, efter ett tag har vi kommit fram till beslut, jaha de blir totalt 5 sprutor och två "huttar" som han kallade det, som jag själv ska se till att ta en och två veckor innan jag åker... Visst himla bra tänker jag.

Vi sticker i vänster arm, höger arm och sen låret, känns typ inte alls för övrigt. Han berättar fint att jag måste sitta ner i väntrummet eftersom jag fått så många på en och samma gång och att de skulle kolla så att jag mådde bra efter en kvart innan jag får köra hem... Går ut i väntrummet, där sitter ca 25 st som också ska vaccinera sig, alla stirrar lite hopplöst på mig då jag var där inne en låååång stund, så mitt i alltihopa glömmer jag bort att vänta och sätter mig snällt i bilen och kör hem, bra minne Emma ! ! ! SLUTSATS: virrig Emma och virrig Doktor ;)

Men jag kom hem himla hel och fin iaf, tur det... Nu undrar ni säkert vart jag vill komma med detta oändligt långa och tråkiga inlägget? jo blev mycket riktigt yr som doktorn sa och febern var ett faktum inatt, dessutom känns det som om jag har fått världens lårkaka, varför va de ingen som sa något om det ??? jävla gula febern- spruta, haltar runt som en enbent höna, himla smidigt och vackert...

 

3447786819.jpg
 



Kommentaren måste godkännas av mig innan den visas här på bloggen, ingen reklam eller elaka kommentarer kommer att publiceras. Njut dagen //Emma




Här skriver du din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: